martes, 15 de diciembre de 2015

World Press Photo

Aquesta exposició de fotografia al CCCB va acabar el passat diumenge 13 de desembre del 2015.

En aquesta exposició vaig poder observar un gran nombre de fotografies on el fotògraf, en la majoria de fotografies, va aconseguir transmetre moltes emocions en visualitzar la imatge.

Em va sorprendre molt que en l'exposició, moltes de les fotografies feien referencia a les guerres que hi ha hagut en els territoris de l'Islam com pot ser Iran o el Marroc. Una de les altres coses que em va sorprendre de l'exposició és que una vegada ja estava conscienciat de les dures fotografies que estan exposes en l'exposició, es va produir un canvi radical en el significat de les imatges, amb l'exposició de fotografies d'esport o d'animals.

Una de les fotografies que destaco de l'exposició, és la fotografia d'una noia d'uns 14 anys, reprimida per la policia, sota la pluja, després d'una vaga contra el tipus de govern exercit en el seu país. En la fotografia, es pot veure a primera vista, l'expressió de por i de dolor que transmeten els seus ulls. També destacaria de l'exposició, una seqüència d'imatges en la qual explicava l'execució d'un home per l'assassinat d'un amic seu. En aquesta seqüència de 5 o 6 imatges també es pot observar com finalment el noi no és executat, ja que la mare del noi mort, en plena execució li dóna una bufetada i li perdona la vida.

Personalment, no em penedeixo gens d'anar a veure aquesta exposició, ja que vaig observar fotografies que transmetien el sofriment que passen moltes de les persones en la resta del món i en les condicions de vida en la qual viuen. L'exposició en si va ser magnífica i vaig quedar molt satisfet d'haver anat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario