martes, 8 de diciembre de 2015

La Culpa



LA CULPA

La Culpa, és un curt protagonitzat per David Victori que tracta d’una parella que s’està a punt d’anar de viatge, però que han de cancel·lar-ho tot, perquè la dona li dóna la fantàstica notícia a la seva parella de què estan a punt de tenir un fill. Amb l’emoció d’aquest moment, el noi rep una trucada d’un amic seu el qual estan parlant una llarga estona per telèfon i on el noi li comunica al seu amic d’aquesta gran notícia.

Mentrestant, la noia li demana les claus del seu cotxe, i és en aquest moment en què la noia és atracada per un home enmig del carrer. La seva parella en veure al lladre que llença la bossa de mà de la seva núvia, va corrent al seu cotxe i se la troba morta a terra.
Davant d’aquest drama, i de la pèrdua de la seva parella i del seu fill, el noi agafa molta ràbia i va a casa del lladre on el mata. En aquest moment del curt apareix l’home en la porta de la casa de l'assassí. El marit entra en la casa obrint la porta amb una palanca, i acompanyat d’una música de fons, arriba al menjador on està l’assassí assegut i el dispara. En un segon pla, rere el marit apareix el fill de l'assassí que amb un ganivet apunyala al marit. Seguidament, s’observa com el marit intenta escapar, però es veu en un bucle on finalment torna a l’acció del tret a l’assassí on ara no el dispara. El vidu, al no matar-lo aconsegueix escapar però aquest el persegueix i es queda en un bucle del qual no pot escapar
L’enquadrament d’aquest curt ha sigut horitzontal amb una composició de regla de terços. També es pot observar una composició de línies dominats corbes marcades per les escales de l’edifici, i també en la mateixa escena un angle zenital de dalt a baix. El director utilitza angles picats amb els personatges i també fa l’ús d’un angle a ran en la seqüència on el fill li clava un ganivet al marit.
De tots els tipus de moviments que apareixen en aquest curt, es podrien destacar uns quants tràvelings sobre el marit al principi del curtmetratge, i també el moviment que fa la càmera quan el personatge torna a la casa després de passar el seu bucle.
Aquest curt ha estat filmat a la nit, per tant, la il·luminació és artificial difusa. La transició o els signes de puntuació que apareixen en aquest film s’identifiquen amb els talls de les escenes en el moment que s’acaben o es vol canviar d’escena. La banda sonora, agafa molta importància a partir del moment en què el protagonista mata a l’assassí fins al final del curt.
El treball que han fet els personatges en aquest curt és molt bo i interessant, ja que transmeten molt bé les seves emocions al públic. El missatge que ens volia transmetre el director és el càstig que tenen aquelles persones que senten la seva culpa per alguna cosa dolenta que han fet, de la qual mai es podran oblidar. Aquest curt pot tenir moltes semblances amb la pel·lícula de "Matrix", pels moviments de càmera que apareixen en ambdues pel·lícules, i també el tipus d’il·luminació.

Personalment, l'originalitat que ha tingut el director a l'hora de protagonitzar aquest film, m’ha sorprès molt, ja que al final, m’ha fet reflexionar molt sobre el missatge que vol transmetre la pel·lícula al públic. L'extensió que ha tingut el director en aquest curt ha sigut una extensió de minuts molt encertada, ja que amb el temps que dura el curt és suficient perquè t’arribi el missatge que ens vol transmetre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario